RESTU IBU BAPA BERI KEYAKINAN

salam dan selamat malam...
dah byk ari x mengupdate blog kesayangan aku...
huhuhu...

masa tidak mengizinkan...
ececece... *bajet ja lebih,padahal mls+xsggment yang banyak ! *
ok serius benci dgn kehadiran xsggment !

pada sapa yang suka xsggment tue memang la pelik kan...
wakaka...
okeh,dah2 melalut wani...

malam nie mau cakap pasal "RESTU KEDUA ORANG TUA"
perrrggghhhhh !!! mantap derr tajuk...:D

serius dah banyak hari nak update tapi,malas...
tumpang rajin biar aku update...

just nak kongsi aja,apa yang aku fikirkan sekarang...
restu kedua ibu bapa sgt penting !
nak hidup dalam keadaan tenang dan aman...
kena la direstui dan diredhai...

ermm,aku xlah baik sangat...tapi pengalaman masa dulu mengajar aku erti kehidupan...
dan DIA byk ingatkan aku tentang itu...
ok, TQ !!!

dalam melakukan apa-apa kenalah memintak keizinan dan restu ibubapa,barulah semua benda yang kita buat akan dalam keadaan tenang...xlah rasa gelisah dan kebimbingan kan...
serius,sampai sekarang even berjauhan aku akan bagitau mak abah aku...kemana dan dgn sapa aku nak kuar...biar la orang nak cakap aku anak mak,anak abah pun...
I DON'T CARE !!!!!

and one more thing...
pasal pasangan hidup...

“Kita sangat perlu kepada redha atau restu ibu bapa dalam semua perkara termasuk dalam membina rumah tangga,” kata Ustaz Hj. Ahmad Shukri Yusoff, yang merupakan Ketua Unit Syariah dan Penerangan Khas, Pusat Pungutan Zakat Wilayah Persekutuan.


hah,cer tgk,yang nie la aku nak cakap sebenarnya...huhu...
bukan apa aku asa takut juga bila orang sekeliling selalu nasihat dan bagi peringatan tentang itu...
bila nak kawin,laki pilihan kita bukan nya setakat kawin dengan kita ja tapi kena kawin sekali dengan family kita...
dats mean boleh terima kita dan family kita...*tok cik aku penah cakap dekat aku awal tahun nie...sangat-sangat dalam mksdnya...insyaALLAH,akan ku pegang nasihat ini...*


p/s : biarlah masa yang menentukan,jangan terburu-buru...setiap org jodoh,pertemuan,ajal maut ditgn TUHAN....*so jgn gatai sangat wani no...;p*

0 Chitchats:

Post a Comment